Čustvo in občutek

Sliši se tako podobno, pa vendar je tako različno.
Oboje se čuti in občuti v telesu, oboje vpliva na naše vedenje, oboje izražamo.
Oboje izražamo na zavestnem in podzavestno telesnem delu osebnosti kot celote.
Oboje nastane, tako čustvo kot občutek v senzornem procesu čutenja posameznika kot odziv na spremembo ravnovesja v okolici, nato na spremembo v telesnem počutju. Ta sprememba vpliva na zaznavo zavesti, ki se v motoričnem procesu izrazi kot vedenje, ki vpliva na notranje ali zunanje okolje. Odvisno od tega ali govorimo o čustvu ali občutku.
Občutek je fiziološko dogajanje v telesu, ki aktivira čutenje in se ne odraža v okolje. Pomaga nam prepoznati ter zadovoljiti potrebe, vendar nima moči vplivati na okolico in osebe v njej. Je subjektivno občuteno dejstvo lastno le osebi, ki občutek čuti.. Obstaja paleta raznovrstnih občutkov, veliko večja od čustev samih.
Občutek je sprožile za čustvo, ki vzbudi potrebo po vplivu na okolje na katerega želi oseba vplivati ali čuti potrebo po spremembe okolice do nje. Je delno avtomatiziran odziv na stanje v okolici ali na dogodek, ki je imel vpliv na nas.
Čustva niso le nagonski odzivi, zato jih lahko spremenimo v večjo kompleksnost s pomočjo zavesti. Prepoznavata in usmerjata jih limbični ter avtonomni živčni sistem.
Čustvo je duševni proces s katerim subjektivno izražamo svoj vrednostni odnos do predmetov, oseb, delovanj, stanj, pogosto pa tudi do samih sebe. Odziv telesa z izražanjem čustev vzbudi vpliv ali dogodek zunaj osebe, kar pomembno vpliva na ohranitev notranjega ravnovesja, zato se tudi odzove. Da uredimo stanje v nas in v okolici ter si povrnemo učinkovitost delovanja na vseh ravneh. S čustvi se trudimo urediti stanje medosebnih odnosov, ohranjati polnost, smisel in lepoto življenja.
V AEQ jeziku je občutek potencialna energija, ki nastaja v telesu iz kemične energije. Ta povzroči vzburjenje znotraj telesne membrane. Potencialna energija šele ob spremembi v kinetično energijo, ki prečka površino telesa in se izrazi v okolje, postane čustvo.

Petra Šmid Seljak,

učiteljica AEQ Odnosov 1 stopnje, učiteljica AEQ Dihanja 2. stopnje, učiteljica AEQ Metode 3. stopnje in učenka AEQ Metode 4. stopnje 3/5, terapevtka razvojno nevrološke obravnave, Bownova terapevtka

Objavi komentar